ВСТУП
У 2013 – 2014 н.р. методичне об’єднання учителів гуманітарного циклу КЗ КОР «Переяслав – Хмельницька загальноосвітня школа-інтернат І-ІІІ ступенів» працюватиме над проблемою «Розвиток мотивації школярів під час здійснення ціннісно-орієнтованого педагогічного процесу». Традиційна система організації навчально-виховного процесу завжди будувалася на консервативних принципах «повинен», «зобов'язаний», що, природно, ускладнювало реалізацію основного поняття демократизації і гуманізації освіти. Формування мотивації навчання у шкільному віці без перебільшення можна назвати однією з центральних проблем сучасної школи, справою суспільної важливості. Її актуальність зумовлена оновленням змісту навчання, постановкою завдань формування в школярів прийомів самостійного придбання знань і пізнавальних інтересів, здійснення в єдності патріотичного, трудового, морального виховання школярів, формування в них активної життєвої позиції, введенням загальної обов'язкової середньої освіти. Соціальне замовлення нашого суспільства школі складається сьогодні в тім, щоб підвищити якість навчання і виховання, зжити формалізм в оцінці результатів праці вчителів і учнів. Тому завдання вчити творчості, виховувати самостійну особистість, яка не просто володіє знаннями, а що вміє їх застосувати, висувається в процесі навчання на одне з перших місць. Ось чому в даний час знову посилюється інтерес до формування мотивації, яка багато в чому визначає "людський фактор" і визнана безперечною рушійною силою людської поведінки і, зокрема, навчання. Навчальний процес стає найважливішим мотивуючим фактором за умови його націленості на формування стійкого інтересу до предмета і процесу навчання, на розвиток потреби учнів цей інтерес задовольнити і створення умов, що сприяють активізації мотиваційної сфери учнів і успішному оволодінню умінням вчитися у творчому режимі.
|